Blurred lines

I’m not sure if this video upsets me or not. But one thing is for sure, they are objectifying women and that is something to get upset about. Go on youtube and search for “Blurred Lines (Unrated Version)” and see for yourself. This video down here is the other version, but I think this upsets me anyways. This is one of the reasons that we still need feminism because people think that this is ok. And by the way, I just love the parody, it really shows how it is objectifying. And what scares me is that the parody seems more wrong than the original… everybody is used to see women getting objectified, it happens every day.

 

 

 

4 thoughts on “Blurred lines

  1. Jag håller med! Älskar att du vågar säga vad du tycker och att du inte är rädd för att inte vara pk.🙂 Älskar för övrigt din nya blogg.😉 Nog för att även den gamla var awesome!!

    1. Haha, jag tycker själv att jag är ganska PK i de flesta fall då jag undviker att exkludera och förolämpa vissa etniska, kulturella eller andra sorters grupper. Men tack så mycket.

      1. Fast det har egentligen ingenting med att vara PK att göra. Jag antar att du gör det av respekt mot dessa grupper och inte i syfte att vara alla till lags?

      2. Jo så är det ju. Men betydelsen av PK är ju trots allt politisk korrekthet. Sådant som en politisk majoritet är överens om. Påståenden som att “nazismen (liksom kommunismen) är förkastlig” och “liberal demokrati är en god samhällsgrund”. Men det är ju klart att jag skulle tycka som jag gör nu även om det inte var PK. Nu råkade det ju bara vara så att många av mina åsikter (inte alla) faller rätt så bra överens med vad majoriteten av Sveriges politiker tycker. Fast i vissa fall är jag väl kanske lite extremt inte PK.😉

Leave a Reply

