Idag är en dag jag gärna spenderar i sängen.

Jag ska inte klaga… allt kommer säkert falla på plats sinom tid, problemet är bara att jag är så otålig och vill att allt ska lösa sig illa kvickt.

Så idag har jag njutit av ingenting, sängens extremt hårda kuddar, rummets rosa väggar och ett skypesamtal på några timmar med Maja som försöker lösa sin tillvaro i Tyskland. Det enda produktiva jag gjort var att röra mig till frukostserveringen och sedan tillbaka till rummet.

Inplanerat var det egentligen att provjobba inne i centrala London på en liten resturang denna afton men hörde aldrig av dem med bekräftande tider. De har säkert hittat någon annan som är “On top of their shit”. Mig gör det egentligen inget, pendlingen på två timmar mellan mitt boende och jobbet skulle ha tärt på krafterna. Bättre blir det att hitta någonting närmare.

Det är också någonting som jag aldrig blir riktigt klok på. Förutom att titta åt höger innan du går över en dubbelriktad väg istället för vänster så är avstånden i London ett rent och skärt helvete. Busstiden mellan Bromley och Centrum är två timmar, men avståndet är egentligen bara ca 2 mil så att cykla tar en timme och att gå tar lite mer än tre(?) Xx

SKYPE med Maja

Leave a Reply

