Kanske “fika” är en grej i the UK.

Det rimmar, rubriken alltså, det var inte mening men det var helt okej när jag väl upptäckte det.

Igår talade jag med en underbart snäll och rar kvinna på Job Center om National Insurance number. Jag har insett att en blir sällan trevligt bemött i större städer där det hela tiden passerar nya ansikten. Men hon var så snäll att jag nästan blev rörd, hur lågt har jag då sjunkit på bara några få dagar?(!) Dessutom hade jag ett Skypesamtal med föräldrarna mina, de betedde sig som kattungar som fått se gräs för första gången när de gjorde sig bekanta med Skype.

Idag spatserade jag ut på Londons gator för att ta mig till biblioteket. Tog ett kort stopp i en grön park. Men nu sitter jag här på “The British Library” och fikar och tittar ut genom fönstret. Insåg att jag missade datumet för en arbetsintervju, men det är kanske okej. Jag klarar mig nog ändå. Xx

One thought on “Kanske “fika” är en grej i the UK.

  1. Vilken fin bild! Är bara “lite” avis på din hemort i nuläge.
    Jag förstår att det är mycket nytt för dig och mycket som behöver falla på plats, men jag ville bara säga att du kommer att klara dig fint. Den Julia jag känner går inte av för motvind och hittar sin egen väg genom motgångar. Och du har många som gärna ger dig stöd och kärlek här från Sverige. Kram

Leave a Reply

