Längre ut från kärnan finns fruktköttet.

London är centrum men det finns gott om mysiga samhällen runt om i utkanten av själva London som jag tycker var jättemysiga, någonting som en som turist ofta inte tar sig tid till att besöka.

Idag så tog jag mig den 1,3h långa bussresan ner till Bromley och kollade in radhuset som ska bli mitt hem för de kommande månaderna från utsidan. Sedan tog jag mig en liten promenad i Beckenham och hittade några mysiga caféer. På vägen ner åkte bussen igenom ett ställe som hette Catford, som ligger just i utkanten av Bromley och mitt inne i Lewisham, och platsen hade världens mest underbara skylt som stack ut från en byggnad.

När jag nu spenderat så mycket tid på vägarna så har jag insett att hela London skulle vara dödsdömt om det skulle snöa så att markeringarna på vägarna inte skulle vara synliga, för jag har nog aldrig varit på ett ställe där vägarna varit så plottriga av direktiv…

Bara detta fick mig att önska att jag skulle bo i Catford istället: 

Catford-Cat

Leave a Reply

