Att ha en katt utan att ha en katt.

Ja, jag lever fortfarande – men utan internet. Routern kommer på lördag, så fram tills dess tänker jag bo på detta café. Det är anledningen till min frånvaro, men nu är jag i alla fall inflyttad i radhuset och bor på översta våningen. Mycket var egentligen fel, lampor var trasiga, väggar var smutsiga och saker som skulle vara där gick inte att finna (som till exempel två extra nycklar) men det kunde ha varit värre. Sarah och hennes familj hade till och med varit snälla nog och plockat upp en madrass åt mig, så gratis madrass, ett problem mindre. Jag kände mig lättpackad när jag såg hur mycket mina housemates hade tagit med sig, skåpbilar och fulla bagage. När vi var så gott som färdiga med uppackningarna sa Sarah hejdå och kommer tillbaka i helgen innan kursen startar. Så fram till på Torsdag är det bara jag och Sarah (Ja, båda två heter Sarah). Efter två rundor i närmaste shoppingdistrikt dagen efter, och med armar som var så trötta att de vilken sekund som helst kunde falla av, så hade jag både mat för någon vecka och täcke.

Glömde nästan bort en viktig detalj; när vi flyttade in så fick vi en liten kompis som gärna ville vara med, en svartvit, fluffig katt, det sötaste jag sett på länge. Dagen efter så smet den in genom vår öppna altandörr och gick på rundvandring i huset, klöste lite i vår matta, pratade non-stop och strök sig mot allt det kunde hitta. Det måste vara en av de konstigaste katterna jag sett, den beter sig som om den går på koffein eller liknande. Men både jag och Sarah går under filosofin att så länge vi inte matar den har vi inte gjort någonting fel då vi inte ens vet vart den hör hemma, vi har gett den smeknamnet “Shakespeare” för det kändes oförskämt att bara kalla den “Katten”. Xx

En liten rundtur kanske?

Leave a Reply

