Allting är borta…

Precis som alla andra fredagar då jag inte jobbar så blir det pubkväll. Men såklart ska någon snillrik kratta ta min jacka med alla mina värdesaker i fickorna, telefon, bankkort, busskort, nycklar, körkort och kontanter. Denna helgen har alltså spenderats i mina vänners telefoner med poliser och andra myndigheter för att spärra kort och oyster. Dessutom är mina nycklar borta så jag tar mig inte ens in i huset längre och inte heller jobbets kassor eller skolskåpet… Så där försvann pengar till nya nycklar och busskort. Detta blev en dyr helg because of all the wrong reasons…

Maktlöst har jag legat på golvet i timmar och bara tänkt över fredagskvällen för att försöka förstå vart allt gick snett… Ingen svarar i telefonen men ingen har stängt av den heller så någonting säger mig att den inte används. Den är förmodligen slängd i ett hörn av någon full som råkat ta den i ett suddigt tillstånd och sedan insett att den inte tillhörde den. Det är bara att inse att jag inte kommer få tillbaka mina grejor. Jag ska dock försöka hitta den imorgon genom att ringa den och gå runt och söka, hoppas bara batteriet överlever tills dess. Xx

Leave a Reply

