Tack så mycket. Jag är förvirrad.

Open-audition för lejonkungen blev mitt ärende idag. Jag gjorde mig bekant med en svensk kille från Göteborg medan vi väntade på att registreringen av alla skulle bli klar, det tog ca en timma. Det allra första koreografen sa var “I know exactly what I am looking for, how you are supposed to look and what abilities you should have so that is why I will start cutting people straight away.” De första hon skickade ut innan vi ens började var de vita med blont hår och blåa ögon, vilket inte kom som en chock för mig. Jag hade till och med frågat mig själv varför de ens tog sig tiden att dyka upp.

Det började med enkla övningar som sedan blev ett kort rörelsemönster på golvet och sedan teknikarbete, allt samtidigt som hon gick runt och skickade ut en efter en. Vi började som en grupp kring hundratalet men just innan jag blev “cut” var vi ca 20-30 pers i danssalen. Det var en rolig upplevelse och jag tyckte i alla fall att det var roligt trots att jag inte fick vara med till slutet.

Polisen ringde, de hade funnit min mobiltelefon med alla bankkort och körkortet i skalet, precis som det skulle vara. Till och med kontanterna var funna. Eller rättare sagt en människa hade lämnat in allt till polisstationen efter att ha funnit dem i en park som ligger ca fem minuters promenad från puben där vi var fredagskvällen allt försvann. Mobilen hade legat i en jacka, en svart, det kunde ha varit min. Men inga nycklar och inget busskort.

När jag åkte dit för att plocka upp min jacka med innehåll så var det inte min jacka. Det var en väldigt mörkgrå munkjacka, inte så konstigt att inga nycklar låg i den. Nycklarna och busskortet ligger nog mest troligt och skräpar i någon hög då varken dem eller jackan var till någon nytta för tjuven. Plastpåsen som polisen hade lagt min mobil och innehåll i var alldeles immig av fukt och luktade alkohol och munkjackan var alldeles dyngsur. Jag förstår mig inte på en tjuv som är så osmart att lämna sin egen munkjacka med bytet i…

Kvällen spenderades med att dansa i ett alldeles för litet vardagsrum, steka lök och baka bröd. Xx

Beckenham Green

 

Leave a Reply

