Gott Nytt År… eller nåt…

Mitt nyår spenderades på jobbet som inte var överfullt men samtidigt inte lugnt. Jobbade mellan 12:00-02:30 och hade gått så mycket att det riktigt värkte i både fötter och rygg. Första dagen på det nya året har spenderats i lugnet av min säng bortsätt från en promenad runt i Bromely centrum.

År 2015 var nog den största förändringen att ta studenten och flytta hemifrån och till råga på allt till ett annat land. Och då har jag ju inte lagt till alla timmar spenderade med familj och vänner, underbara timmar som jag värderar högst. Men just nu allra mest i vemod då de är otroligt saknade.

Nästa år vill jag ska bli bättre, inte möjligtvis mer innehållsrik men jag önskar att jag kunde få känna mig nöjd någon gång då jag just nu känner mig tom. Liknande den känslan jag hade när jag tog studenten och inte visste hur min framtid skulle se ut…

Men jag hoppas att ni haft ett underbart 2015 och önskar er ett minst lika bra eller ett bättre 2016 då ni lär er älska er själva och ignorera samhällets ideal av framgång och istället gör det som gör er lyckliga oavsett vad det må vara. Så länge ni inte skadar er själva eller andra varken fysiskt eller psykiskt. Xx

7f4e77d1-088d-4406-8097-5a2742f56b1b

Leave a Reply

