Upp och ner, som vågor.

Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade offentligheten, så kallad bloggen, om mitt liv här i London. I ärlighetens namn så finns det inte så hemskt mycket att berätta. Vi övar just nu på akademin inför en cabaret-kväll nästa vecka och en musikal som ska visas i slutet av mars, då är ni såklart välkomna om ni nu tar er hit det vill säga.

En annan liten grej som hänt är att jag sagt upp mig från mitt jobb på puben. För att säga sanningen så sög det ganska hårt. Allt från timmarna till gästerna. Jag har senaste veckan tränat till servitris och ska förmodligen jobba i resturang om jag inte får ett annat jobb jag hade en intervju för idag. Restaurangen är trevlig och ägaren är snäll, men… den andra servitrisen är en äkta mardröm, en kontrollerande och nedvärderande medelålders kvinna som jag helst inte vill komma i kontakt med igen. Så får jag det andra jobbet så tänker jag fly ögonblickligen.

Rent mentalt tror jag att jag är en våg i havet, ibland går det upp och ibland går det ner. Jag har under senaste tiden lidit av humörsvängningar som mest påverkar min psykiska hälsa mer än mitt beteende och det tär på mig. Det är jobbigt och är en stressfaktor jag helst knuffar undan då jag inte har tid med det just nu mitt i smeten… Men jag hoppas det löser sig. Xx

Eftersom jag inte har någon bild så tänker jag återanvända denna från kvinnomuseet.

DSC_0130

Leave a Reply

