Nej det är inte optimalt. 

Hej igen. Long time, no see. Jag vet att jag i princip försvunnit från bloggen. Ska inte ljuga, har haft det rätt jobbigt senaste tiden. Problem med boendet, klassen och allmänna psykiska måendet. Nu är det på väg upp (hoppas jag) men än är det inte så bra som jag hade önskat.

Men jag kommer hem om två dagar och det är nog det bästa som hänt på evigheter. Allt jag velat har varit bort från London, vart som helst men bort. När jag flyttade hit kändes allt toppen, och allt var toppen, i början. Jag träffade så många nya människor, lärde mig så mycket och upplevde London med nya ögon.

Men sedan sjönk det liksom in att jag var fast i ett år, utan socialt stöd i ett helt annat land. Och sedan gick det väl bara nerför antar jag. Tydligen så händer det de flesta första året. Men jag saknar skogen, havet och luften mer än jag trodde. Jag kommer tillbaka, och denna gång är det allt annat än “Skell-hell”.

img_3083-1

Leave a Reply

