Telefonkiosk till bibliotek

Igår när jag for till jobbet så bestämde jag mig faktiskt för att stanna på utanför telefonkiosken som blivit ombyggt till ett litet bibliotek. Den står i södra London just utanför Lewisham Collage. Jag har tänkt så länge att jag ska stanna där då bussen kör förbi där varje gång jag ska och jobba. Men igår var det en fin dag så jag kände att det var dax.

Det var en jättefin, solig dag och det var trevligt med en liten detour från vardagen. I detta bibliotek kan du lämna och låna böcker hur du vill. En underbar idé tycker jag och det gjorde min dag lite bättre när jag for mot jobbet med “The Help” i handen. Dessutom så var arbetsdagen lugn så jag kunde läsa boken under mestadels av dagen.

Du kan läsa mer här: TheEveningStandard

 

Leave a Reply

